Suplementace vitamínů a minerálů bez námahy

Každodenní jídelníček průměrného muže běžně nepokrývá příjem doporučené denní dávky všech vitamínů, minerálů a dalších látek nezbytných pro lidské tělo. Ne každý má čas a hlavně chuť věnovat své stravě tolik pozornosti, což je sice špatné, ovšem zcela pochopitelné. Běžně dostupné potraviny jsou navíc na mikroživiny poměrně chudé. Jak správně mikroživiny suplementovat? Díky doplňkům stravy, které jsou na trhu v nejrůznějších formách, to není až taková věda.

Cheatuj pomocí superpotravin

Člověk, který čte tenhle článek pravděpodobně není sportovec a nadšenec do zdravé stravy a saláty se v jeho jídelníčku neobjevují na denní bázi. Pokud zelenina není tvým nejoblíbenějším jídlem, pravděpodobně ti chybí dost vitaminů. Naštěstí existuje způsob, jak v tohle ohledu trochu “podvádět”. 

  • Zelené superpotraviny mezi které patří třeba chlorella, spirulina, zelený ječmen a mladá pšenice jsou vitaminové bomby, které navíc detoxikují tělo. Prodávají se ve formě tablet, prášků a v poslední době se navíc rozmáhá trend práškových směsí těchto několika superpotravin. Z prášku pak jednoduše jen smícháním s vodou vyrobíš zelený brčál, který dle doporučenní na obale konzumuješ 1-2 denně. Ne, není to ta největší pochoutka. Ale něco za něco. Jeden panák zelené tekutiny a tvoje tělo ti bude vděčné.

Doplní: vitaminy A, B1, B2, B3, B6, C, E, K, základní minerály (zinek, železo, vápník), hořčík, fosfor, draslík

  • Semínka a ořechy jsou k dostání v každém supermarketu a zařadit je do svého jídelníčku není nic složitého. Jíst je totiž můžeš i samotné, takže nemusíš vymyšlet ani googlovat žádné recepty. Mezi nejvýživnější patří třeba chia, lněná a konopná semínka, dále piniové, kešu a vlašské ořechy.

Doplní: omega-3 esenciální mastnou kyselinu, vitaminy B1, B3, B6, E, selen, mangan, hořčík a další základní minerály

  • Sušené plody podobně jako ořechy a semínka běžně koupíš v supermarketech, nebo prodejnách se zdravou výživou. Stejně tak je můžeš jíst jen tak samotné, obzvlášť, když tě přepadne chuť na něco sladkého. Hodit je můžeš i do smoothie, nebo jiného shaku. Které potraviny sem patří? Například brusinky, goji (kustovnice čínská), borůvky a aronie. 

Doplní: vitaminy C, B1, B2, B6, kyselinu linolovou, řadu aminokyselin, základní minerály a germanium, měď

Existují i další druhy superpotravin, tyto jsou však neznámnější a nejlépe dostupné. Ideální tedy právě pro každého, kdo zatím není schopný obohatit svůj jídelníček o všechny potřebné živiny a chce se naučit pro své tělo dělat víc.